Napromieniowani aktywnością

Wpis

środa, 12 grudnia 2012

crossfit?

 

 

od jakiegoś czasu myślę nad rozpoczęciem treningu crossfit

dlatego pilnie studiuję wszystkie artykułu, aby jak najwięcej się na jego temat dowiedzieć

co do tej pory z tego wyniosłam?

 


zalety:

  • pomaga zgubić zbędne kilogramy

 

  • pomaga zrobić superformę

 

  • można go ćwiczyć również w domu

 

  • nie trzeba być zaprawionym kulturystą, żeby zacząć go trenować

 

  • modeluje ciało głównie ramiona, nogi, pośladki

 

  • rozwija takie cechy motoryczne jak: siła, wytrzymałość, koordynacja ruchowa,

zwinność, zręczność, skoczność

 

W zasadzie mocny trening na siłowni przynosi takie same rezultaty, chyba że się mylę

jednak jest jedno ale :D


trenujący Crossfit biegają, wiosłują, przenoszą najróżniejsze przedmioty, przewalają ogromne opony, robią pompki i brzuszki, noszą worki z piaskiem, skaczą na skakance, ciągną liny, podnoszą ciężary i robią dziesiątki innych rzeczy, których absolutnie nie znajdziemy w planie treningowym na zwykłej siłowni

 

 

wady:

  1. dosyć ciężki trening

 

 

 

Metody treningowe:

 

AFAP - trening, w którym wykonujesz określoną liczbę powtórzeń danego ruchu tak szybko, jak to możliwe

 

AMRAP - trening, podczas którego musisz wykonać jak najwięcej powtórzeń (ew.serii) w danym okresie czasu

^

ta metoda najbardziej mi odpowiada, ponieważ lubię wykonywać ćwiczenie dotąd aż padnę :D

 

BENCHMARKS - trening, ustandaryzowany przez organizację CrossFit, jednakowy dla wszystkich na całym świecie.

Po jego wykonaniu możesz porównać wynik z innymi osobami, które wykonywały takie same ćwiczenia.

 

 

 

 

Znalazłam dobre miejsce do ćwiczeń z tego treningu i zaczynam 2 razy w tygodniu wykonywać 16 powtórzeń każdego ruchu metodą AFAP. Ważne jest, aby z każdym tygodniem trening był coraz krótszy tzn. każde ćwiczenie trzeba wykonywać szybciej.

Wczoraj np. najpierw 20 min truchtu, później podbiegi na wiadukcie, następnie podbiegi pod górkę i zbiegi, na końcu robiłam skip A,C i D na boisku połączonym z placem zabaw :D, przeskoki z nogi na nogę na ławce, później pompki tyłem w podporze o nią, następnie wskakiwałam do opony i wyskakiwałam z niej

 

Jednak wydaje mi się, że nie można tego nazwać czystym crossfitem, dlatego szukam konkretniejszych ćwiczeń :)

 

Szczegóły wpisu

Tagi:
Autor(ka):
liska3010
Czas publikacji:
środa, 12 grudnia 2012 08:58

Polecane wpisy

Trackback

Wyszukiwarka

Kanał informacyjny

Website counter
stat4u