Napromieniowani aktywnością

Wpis

poniedziałek, 26 listopada 2012

ostatni moment na dynię

Sezon na dynię zbliża się ku końcowi, więc dziś przepis na zupę dyniową :D

 

Dynia - właściwości:


  • Wartość kaloryczna dyni jest dość niska - 100g świeżej masy to około 32 kcal.
  • Dynia o pomarańczowym miąższu zawiera dużo karotenu (prowitaminy A).
  • Dynia to bogactwo witamin A, B1, B2, C, PP oraz składników mineralnych takich jak: fosfor, żelazo, wapń, potas i magnez.
  • Świeże, nieprzesuszone pestki stosowane były przeciwko pasożytom przewodu pokarmowego, między innymi tasiemcom.
  • W pestkach znajdują się łatwo strawne białka, witamina E i mikroelementy - selen, magnez, cynk, miedź i mangan.
  • Może wspomagać  serce i układ krwionośny.
  • Dzięki wysokiej zawartości celulozy ułatwiają trawienie, zapobiegają otyłości i gromadzeniu się cholesterolu.

 

 

1) Na 3-ech łyżkach oliwy zeszkliłam pół cebuli i ząbek czosnku (trzeba pilnować, żeby się nie spaliły)

2) Pokroiłam 1 kg dyni (po obraniu, oczyszczeniu z miąższu i pestek) w kostki.

 

 

3) Wrzuciłam wszystko go garnka, dolałam szklankę wody i dusiłam ok. 20 min.

 

 

4) W tym samym czasie w drugim garnku zagotowałam wywar warzywny z 1 kostki.

 

 

5) Do wrzącego wywaru dodałam 4 pokrojone, małe ziemniaki.

6) Przyprawiłam wywar koperkiem i ziołami prowansalskimi

7) Po 20 minutach połączyłam dynię z wywarem, i gotowałam do czasu, gdy ziemniaki były miękkie.

 

Jeśli wody jest za mało można dolać :)

Łącznie zajęło mi to ok. 40 minut, a zajadałam się nią cały dzień :D

 

Smacznego!


Szczegóły wpisu

Tagi:
Autor(ka):
liska3010
Czas publikacji:
poniedziałek, 26 listopada 2012 17:47

Polecane wpisy

Trackback

Wyszukiwarka

Kanał informacyjny

Website counter
stat4u