Napromieniowani aktywnością

Wpis

środa, 28 listopada 2012

kształtne pośladki cz.1

moje zadanie na następny tydzień: skupiam uwagę na pośladkach :D

może zastosuje w ogóle taki plan, że każdy tydzień prócz treningów ukierunkuję na jakąś część ciała

zastanowię się nad tym

 

no, ale wracam do tematu : POŚLADKI

 

 

BUDOWA

  • mięśnie pośladkowe zaliczamy do grupy mięśni jednobrzuścowych – wrzecionowatych tzn. składają się z jednego brzuśca
    i dwóch ścięgien: początkowego i końcowego.

 

  • łączą się z mięśniem prostym uda, co oznacza, że jego praca jest również istotna do wykształtowania jędrnych pośladków


 

1. mięsień półbłoniasty,

2. mięsień półścięgnisty,

3. mięsień dwugłowy uda.



SCHODY

 

Wg mnie istotne jest napinanie mięśni m.in. pośladkowych. Dlaczego? U osób prowadzących siedzący tryb życia aż 72% mięśni całego ciała jest nieaktywnych!!!  Szok, pomyślcie o tym, kiedy następnym razem będziecie bezczynnie siedzieć przy biurku.

Na wygląd naszych pośladków możemy pracować wszędzie – na siłowni, w domu, parku.

Ja zapomniałam, że mam windę. Ty też nie szukaj wymówek typu: „mam ciężkie torby”, „dziś się tyle nachodziłam”. Liczy się każda sekunda pracy mięśni pośladkowych. Dlatego nawet po ciężkim dniu warto przejść się po schodach

 

ĆWICZENIA


Powtórz każde z ćwiczeń w trzech seriach po 15 razy podczas sesji zwiększając z serii na serię obciążenie.


Jeśli chodzi o te wykonywane na siłowni, rzeźbiące pośladki i uda:


 1) najbardziej efektywne wg mnie wykonasz na maszynie siłowej leżąc.

 





2) Również dobre efekty przynoszą przysiady z obciążeniem (nie należy wysuwać kolan przed stopy i garbić się):

 

 

3) Trochę mniejsze, ale również widoczne  efekty (szczególnie uda) osiągniesz za pomocą ćwiczenia na suwnicy leżąc:

 

 

Aby efekt był jeszcze lepszy, należy stopy ustawić szeroko i jak najbliżej górnej krawędzi platformy. Głowa oparta o zagłówek (nie wisi w powietrzu :) ), plecy przylegają do oparcia.



 

Takie wyposażenie posiada większość siłowni, więc bez problemu możesz wykonać te ćwiczenia.


Przy czym od razu piszę, że nie wiem, czy są one ogólnie przyjęte jako efektywne.

Podkreślam, podaje je dlatego, że działają na mnie :)

 

Część druga dotyczyć będzie ćwiczeń na pośladki w warunkach domowych :D

 

 

 

 

 




Szczegóły wpisu

Tagi:
Autor(ka):
liska3010
Czas publikacji:
środa, 28 listopada 2012 11:37

Polecane wpisy

Trackback

Wyszukiwarka

Kanał informacyjny

Website counter
stat4u