Napromieniowani aktywnością

Wpis

wtorek, 13 listopada 2012

Polak mądry po szkodzie

Zdawałam sobie sprawę, że regeneracja w sporcie jest ważna,

teraz wiem, że jest nie tyle ważna, co baaaardzo ważna.

Wkręciłam się w ten rytm aktywności, zapominając, że mogłabym jeden dzień sobie odpuścić...

Zatem dzień w dzień trening, a wieczorami ćwiczenia, które przyszły mi do głowy.

W piątek wybieganie, sobota rower (wykończyła mnie jazda pod wiatr) i godzinne ćwiczenia

w niedzielę śmignęłam na rolki bo pogoda taka, że aż grzechem byłoby nie zająć się czymś na zewnątrz.

 

No i stało się, obudziłam się w poniedziałek ledwo chodząc. Dwugłowe skarżą się do tej pory,

proszą o litość, ale nie ma opier ... niczania się :D

 

Zaraz śmigam na gimnastykę. Po co?

To jeden z kroków, które prowadzą do spełnienia mojego marzenia.

Idę tam pierwszy raz, ale podobno ręce i brzuch są później zakatowane.

To będzie równowaga dla moich bolących dwugłowych :D

 

Istota regeneracji. Skutki jej braku

  1. Gdy okres wypoczynku między treningami jest zbyt krótki i pełna regeneracja nie nastąpi w skrajnych przypadkach, kiedy mięśnie i ścięgna przeciążane są zbyt często, może dojść do regresu wyników, a nawet kontuzji.
  2. Czas regeneracji musi być dobrany precyzyjnie, ponieważ zbyt długie odpoczynki między sesjami na daną część ciała też nie są korzystne.
  3. Organizm w stanie wyczerpania nie jest w stanie realizować kolejnej jednostki treningowej tak, by przyniosła ona oczekiwany efekt.
  4. Na regenerację możemy wpłynąć poprzez:
  • odpowiednią dietę (bogatą w białko)
  • odpowiednią długi sen (7-8h)
  • odnowę biologiczną (sauna, masaże, zimny, ciepły prysznic itp).

 

 

 

Wg mnie sauna jest najprzyjemniejszym elementem regeneracji, dlatego podam Wam, jakie skutki niosą ze sobą odwiedziny w saunie :D


1) poprawia się metabolizm o ok. 10%

2) organizm oczyszcza się  z toksyn nagromadzonych po spożywaniu alkoholu, produktów przetworzonych, paleniu

3) skóra ujędrnia się i oczyszcza

4) podnosi się wydolność oraz odporność organizmu

5) rozgrzewają się mięśnie, które tym samym relaksują się i odprężają. 

 

Należy jednak pamiętać, aby po wizycie w saunie, odpowiednio nawodnić organizm, inaczej skóra zamiast świeżo, będzie wyglądała na przesuszoną, a organizm bezlitośnie będzie upominał się o wodę!

 

 

Zadanie dla mnie!

Nie zapomnieć, aby w piątek zrobić dzień regeneracyjny, a nie znowu śmignąć na trening!

 

 

Byłam, wróciłam, żyje :D:D

Szczegóły wpisu

Tagi:
Autor(ka):
liska3010
Czas publikacji:
wtorek, 13 listopada 2012 19:24

Polecane wpisy

Trackback

Komentarze

Dodaj komentarz

  • josephinae napisał(a) komentarz datowany na 2012/11/14 15:19:21:

    ciekawy blog

  • Gość elle napisał(a) z *.dynamic.chello.pl komentarz datowany na 2012/11/17 10:27:13:

    Sauna potrzebna i odrobina regeneracji natychmiast!!!
    Gimnastyka musi być na najwyższym poziomie..z takim trenerem ;D

  • liska3010 napisał(a) komentarz datowany na 2012/11/17 15:08:51:

    tak zgadzam się z zupełności, dziś, po dwóch dniach przerwy od porządnego biegania, wróciłam bez problemu do treningu :D także tylko się to potwierdza - regeneracja jest bardzo ważna! :D

Dodaj komentarz

Wyszukiwarka

Kanał informacyjny

Website counter
stat4u