Napromieniowani aktywnością

Wpis

wtorek, 30 października 2012

Nie jest słodko!

        Po co?


        Do pisania bloga skłoniła mnie potrzeba dzielenia się z większą liczbą zapaleńców, jak pozytywnie na życie może wpłynąć sport. Na moje wpłynął. I to baaardzo. Właściwie wszystko, co dzieje się w moim życiu teraz jest spowodowane pogłębiającą się fascynacją do wszelkiej aktywności.

       Dlaczego akurat dziś?


       Pomyślałam, że wraz z kolejną świeczką na torcie, warto podsumować swoje poczynania :D

      Dla kogo?


      Dla wszystkich, którzy chcą swoje życie ukierunkować na ten sam tor, po którym podąża mój pociąg.

       

        Kiedy piszę "aktywność", myślę -> niewysłowiona samodyscyplina, sprawdzenie swoich możliwości, praca nad własnymi słabościami, dążenie do celu. Nie jest to na pewno określenie bliskoznaczne ze zbieraniem kwiatków na łące, ani z wychodzeniem do sklepu po ulubione ciacha. To praca nad sobą, która sprawia, że czuję się silna. Wiem, że nie ma rzeczy niemożliwych. A życie jest skonstruowane tak, że dostajemy tyle, za ile zapłacimy!

 

        Siła jest jedną z cech, które dają podstawę do bycia aktywnym.

 

        Nie mogę się nazwać wielkim sportowcem, lecz na pewno mogę powiedzieć, że jestem wytrzymałą na ból osobą. Lecz nie jest to cecha wrodzona. Granicę bólu można przesuwać, ostro zasuwając.

 

      Dlaczego odporność na ból wydaje mi się istotna? Jako odpowiedź zacytuję wielkiego (wg mnie) biegacza Murakamiego, bo "ból jest nieunikniony, a cierpienie jest wyborem".

Tak w nawiasie polecam Jego książkę " O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu". Była ona najlepszą 25 zł-inwestycją. Czytam ją już trzeci raz i za każdym znajduję w niej mnóstwo motywacji do pracy nad własnymi słabościami. Polecam! :D

 

     RADA NA DZIŚ!

   Nie leżymy bezczynnie oglądając TV. Ja, czy to leżąc, czy stojąc w autobusie lub siedząc na zajęciach napinam mięśnie brzucha i pośladków.

Alternatywa: ćwiczenia, do których wykonania nie potrzebuję maty, wystarczy kocyk.

1) Unoszenie bioder w leżeniu na plecach - 15 razy
pracują mięśnie pośladków, ud, brzucha

2) Wypychanie nóg i bioder do góry ( do pozycji świecy), powrót do pozycji siedzącej z prostymi nogami. Delikatnie pogłębiamy skłon. - 15 razy
(pracują głównie dolne mięśnie brzucha, te najgłębsze ;p)

3) Nożyce - 30 razy
( pracujemy mięśniami nóg, pośladków, brzucha)

4) Brzuszki skośne: zakładamy lewą nogę na zgięte kolano i prawym łokciem dotykamy do kolana - 15 powtórzeń na każdą stronę.

Co ważne!

mięśnie cały czas w napięciu, robiąc nożyce nogi muszę unosić się jak najniżej nad ziemią, tylko wtedy ćwiczenie ma sens.

Powtarzam wszystko 3 razy, bez przerwy.

Całość zajmuje mi 15 minut

To 15 min dla poprawy swojego samopoczucia i wzmocnienia najgłębszych mięśni naszego ciała!      

  DO DZIEŁA!

 W kolejnym wpisie przepis na super smaczny obiadek (krok po kroku z fotkami)!

     

 

 

 

 

Szczegóły wpisu

Tagi:
Autor(ka):
liska3010
Czas publikacji:
wtorek, 30 października 2012 19:51

Polecane wpisy

Trackback

Komentarze

Dodaj komentarz

  • liska3010 napisał(a) komentarz datowany na 2012/10/31 19:37:56:

    jak tam Wasze ćwiczenia dziś? co robiliście?
    ja ogarnęłam brzuszki z rana (program, który wymyśliłam --> niedługo go udostępnię), i trening z elementami techniki, oraz wielobój kulowy tj. różne rzuty piłką 3 kg :D
    Energia mnie rozpiera!

  • Gość elle napisał(a) z *.dynamic.chello.pl komentarz datowany na 2012/11/03 16:52:14:

    Super, że chcesz innych zarażać miłością do sportu i motywować do aktywnego spędzania czasu!
    Zmobilizowałaś mnie i zrobiłam ten 15 min. ćwiczenia. W niedzielę wracam do Warszawy
    i uskuteczniam trening z piłką, która czeka na mnie z utęsknieniem w mieszkaniu:)
    Czekam na program z brzuszkami (po wizycie w domu, zdecydowanie będzie przydatny) ;D
    Powodzenia!!!! :)

  • liska3010 napisał(a) komentarz datowany na 2012/11/03 20:11:15:

    wpis z programem na brzuch prawie gotowy, jeszcze tylko fotki i będzie :D

  • adria.na napisał(a) komentarz datowany na 2012/11/06 20:56:27:

    ja też czekam na niego!

Dodaj komentarz

Wyszukiwarka

Kanał informacyjny

Website counter
stat4u